شهید سيد لقمان بازيار
دعای فرج مشاهده صفحه
بسیج دبیرستان نمونه دولتی طالقانی
اصفهان - منطقه جی
<
دعای عظم البلا
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
انقلاب اسلامی جنگ دفاع مقدس
روزشمار محرم عاشورا
روزشمار فاطمیه
پیوندهای روزانه
نویسندگان
حدیث موضوعی
ارسال شده در شنبه 8 شهريور 1393برچسب:شهید سید لقمان بازیار, ساعت 12:3 توسط معاونت بسیج

شهيد 11 ساله آرزو داشت روزي حافظ قرآن شود
«سيدلقمان بازيار» آرزو داشت يا حافظ قرآن شود يا به شهادت برسد تا اينكه در سال 1378 در منطقه دهلران با انفجار مين به آرزوي شهادت رسيد.
شهيد دانش‌آموز «سيد لقمان بازيار» در سال 1367 در دهلران استان ايلام ديده به جهان گشود؛ وي در خانواده‌اي متدين رشد پيدا كرد به طوري كه از 9 سالگي به مدت يك سال در امور فرهنگي مسجد فعاليت مي‌كرد.
اين شهيد 10 ساله به همراه 2 تن از همكلاسي‌هايش طعمه آثار مخرب بعد از جنگ تحميلي ايران و عراق شدند و در تاريخ 14 بهمن 1378 به شهادت رسيدند.
اين خادم كوچك مسجد، به قدري خلوص نيت داشت كه شربت شهادت بر كام شيرينش نشست.
سيدابراهيم، پسر خاله سيد لقمان با بيان خاطراتي از شهيد دانش‌آموز «سيدلقمان بازيار» اظهار مي‌دارد: اول مهر بود؛ سيدلقمان براي رفتن به مدرسه كيف نداشت؛ شهيد مرتضي و شهيد ابراهيم به دنبال او ‌آمدند تا باهم به مدرسه "17 شهريور " بروند و سيدلقمان به آنها گفت «بچه‌ها من كيف ندارم به مدرسه بيايم؛ شما برويد».
وي ادامه مي‌دهد: دوستان شهيد به خانه برگشتند و كيف خود را كادو كردند به او دادند ولي سيدلقمان قبول نكرد و آن روز بدون كيف به مدرسه رفت تا اينكه وي شروع به كار كرد و براي خودش يك كيف خريد.
مادر شهيد دانش‌آموز «سيدلقمان بازيار» نيز با بيان خاطراتي از وي اظهار مي‌دارد: پسرم خيلي دوست داشت، شهيد يا حافظ قرآن كريم شود اما هر وقت اين حرف‌ها را مي‌ زد، همه به او مي‌‌خنديدند و خطاب به او مي‌گفتند «جنگ ديگر تمام شده است و براي حفظ كردن قرآن كريم تو هنوز بچه هستي».
وي ادامه مي‌دهد: سيدلقمان گاهي اوقات دستفروشي مي‌كرد تا براي رفتن به مدرسه وسايل لازم را بخرد؛ يك سال قبل خريد كفش متوجه شد كه كفش خواهرش پاره شده است در نتيجه يك جفت كفش زيبا براي خواهرش و يك جفت كفش ساده براي خودش خريد.
سيدحسن بازيار برادر شهيد دانش‌آموز «سيدلقمان بازيار» هم بيان داشت: سيدلقمان علاقه عجيبي به حفظ كردن قرآن كريم داشت براي همين هنگامي كه قرآن تلاوت مي‌كرد، اگر اشتباه مي‌خواند، گريه مي‌كرد و مي‌گفت «اگر خوب ياد نگيرم، نمي‌توانم خوب ياد دهم».
بنابراين گزارش، سارا موسويان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان سرگذشت اين شهيد دانش‌آموز را در تاريخ درخشان دفاع مقدس ثبت كرده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب ها :


ذکر کاشف الکرب
درباره ما

به وب سایت رسمی پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی دبیرستان طالقانی خوش آمدید.
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا ساعت فلش مذهبی اوقات شرعی پخش زنده حرم مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 259
بازدید ماه : 259
بازدید کل : 28953
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

ابر برچسب ها